Monday, December 15, 2008

Ishh..Ishh.. Malunye Aku kat Makcik tu.....

Selamat Pagi Malaysia... sebuah rancangan terbitan RTM yang tidak pernah ku tontoni.. hanya tahu kewujudannya melalui intisari rancangan yang dipaparkan di dada akhbar je... surat khabar pun ada dada ke??? kaki ngan tangan dia mana?... nipple nye???

Hua Hua Hua.. bukan rancangan terbitan Astro yg menampilkan pak2 lawak.....cam apek, nabil...etc...

Peringatan; bukan mahu bercerita tentang rancangan tv kegemaran mak cik rosnah ngan pak cik dollah tp......


Ada lah satu pagi tu... yg boleh dikatakan x berapa nk pagi dah sebab 2-3 minit lg dah nak pukul 12 tgh hr... aku pegi la ke kedai seorang makcik ni... selalu pegi kedai die tp xtau nama dia.. teruk kan? ah pedulikan... bukan mak cik aku pun...

Macam biasa la aku ambik senaskah surat khabar harian Metro yg jd surat khabar plg laris di Malaysia.. rasa bangga pun ada dalam diri sebab aku merupakan salah seorang pelaris paper ni... hahaha dengan berita harian......

Pastu kat kaunter aku bg tau makcik tu.. (makcik yg aku tak tau nama dia).. tolong bagi sekotak marlboro lights 14... damn it bad habit yg masih menebal dalam diri aku... berapa kali dh try nk berenti... hampa.......

Makcik tu suke senyum.. aku pun senyum balik la... tp takut pun ada gak sebab nanti kene gosip ngan org sekliling... 10 ringgit dik... kata makcik tu sambil tersenyum lg... mungkin selalu tonton iklan senyumlah.. senyumlah kat TV 1 kot.. alaaa yg pakcik muka masam tu.. last2 senyum gigi cam haram tu...

Aku pun ambik wallet aku bukan wall-e citer katun tu... ambik duit nk bg kat makcik tu tanpa melihat isi kandungan dompet aku..... tibe2 aku tgk anak lelaki makcik tu yg nama pun aku x tau tergelak.. makcik tu pun sama.....

Hairan lah aku.. nk gelak gak ke x payah... makcik tu pun cakap; "dik, 10 ringgit semuanya"... ye lah aku jawab.

Sekarang baru aku tangok duit td......

Aku dengan selamba badak nye (badak blue hyppo tu pun x seselamba mcm aku) telah mengeluarkan seringgit nk bayar kat makcik tu.. patut la 2 beranak tu tergelak... aku pun buat2 la alasan.. ish tersilap plak.. mcm mana boleh silap ni.. sambil mengeluarkan nota RM 10....

Sejak dari hari tu sampai ke entri ni ditulis.. haram aku xjejak kaki kat kedai makcik tu lg....

(mari kite ramai2 cakap aaaaaawwwwwwwwwwwwwww malunye saye)


No comments: